CHIA 1kg

CHIA 1kg

Fiți primul care evaluează acest produs.

COD: 1012

Cea mai bună sursă de nutrienți din lume

Disponibilitate: În Stoc

24,56 RON
Informații Produs

Detalii

Semințele de chia sunt semințele negre-gri ale plantei Salvia Hispanica, înrudită cu menta și originară din America de Sud.

Semintele de chia au fost un aliment important pentru azteci și mayasi încă din cele mai vechi timpuri. Ele erau apreciate pentru capacitatea lor de a furniza energie de lungă durată. De fapt, "chia" este cuvântul mayas care înseamnă "putere".

În ciuda istoriei lor vechi, doar recent semințele de Chia au fost recunoscute ca un superaliment modern.

Popularitatea lor a crescut în ultimii ani, acum fiind consumate peste tot în lume de către persoanele care sunt preocupate de sănătatea lor.

Conform Serviciului de Cercetare Agricola USDA United States Department of Agriculture, Agricultural Research Service  28 de gr. de seminte de chia conține:

-Carbohidrați: 12 g
-Fibre: 11 g
-Proteine: 4 g
-Grăsimi: 9 g

-din care Omega 3: 5 g
-Calciu: 18% din DZR
-Mangan: 30% din DZR
-Magneziu: 30% din DZR
-Fosfor: 27% din DZR

Mai conțin o importantă cantitate de Zinc, Vitamina B1, B2, B3, Potasiu.

Continutul semintelor de chia pentru 100 de grame conform datelor USDA:

Total Calorii: 490 - 24% DZR

Din Carbohidrați: 178

Din Grăsimi: 257

Din proteine 54.2

Total Carbohidrati: 43,8 gr - 15% DZR

Din care Fibre 37.7 gr. 151% DZR

  • Grăsimi și Acizi Grași

Sunt un aliment cu un conținut mic de colesterol și sodiu, o sursă bună de calciu și fosfor, și o foarte bună sursă de fibre și mangan. 28 de grame semințe de chia conține 137 de calorii și 1 gram de carbohidrați digestibili. Dacă scazi fibrele care nu sunt digerabile rămâi cu 101 calorii per uncie. Acest lucru le face să fie cea mai bună sursă de nutrienți din lume, cel mai bun lucru la aceste semințe este că sunt naturale, integrale, crescute organic și nemodificate genetic. În plus de asta nu conțin gluten.

Un alt atu al semintelor de chia este continutul ridicat de antioxidanti (conform US National Library of MedicineNational Institutes of Health si SicenceDirect, acesti antioxidanti protejeaza grasimile sensibile din seminte de rancezire. Chiar daca suplimentele cu antioxidanti sunt ineficiente, ingerarea acestora direct din hrana are efecte pozitive superioare asupra sanatatii asa spune intr-un raport al JNCI - Oxford Journals.

Foarte important este faptul ca antioxidantii lupta impotriva radicalilor liberi, care distrug moleculele din celule, acest lucru duce la o imbatranire prematura si boli precum cancerul (PNASThe American Journal of Clinical Nutrition.

   Fibrele nu cresc zaharul din sange, si nu necesita insulina pentru a fi procesata, asa ca din acestea nu ar trebui contorizate ca si carbohidrati decat un singur gram per uncie (28 gr.) ceea ce transforma chia intr-un aliment cu continut mic de carbohidrati si un continut ridicat de fibre. Datorita acestor fibre semintele de chia pot absorbi de 10-12 ori greutatea lor in apa, devenind ca un gel de se mareste in stomacul tau (ScienceDirect). Teoretic aceasta ar trebui sa mareasca senzatia de satietate, sa scada absorbtia alimentelor si sa te faca sa consumi mai putine calori. Fibrele de asemena hranesc bacteriile bune din intestine, un lucru important pentru sanatatea ta. Semintele de chia au 40% fibre, asta le face sa fie cea mai buna sursa de fibre din lume

Un alt atu al semintelor de chia este continutul ridicat de antioxidanti (conform US National Library of MedicineNational Institutes of Health si SicenceDirect, acesti antioxidanti protejeaza grasimile sensibile din seminte de rancezire. Chiar daca suplimentele cu antioxidanti sunt ineficiente, ingerarea acestora direct din hrana are efecte pozitive superioare asupra sanatatii asa spune intr-un raport al JNCI - Oxford Journals.

  Uitandu-te la profilul nutritional al semintelor de chia, poti vedea ca o uncie (28 gr.) are 12 grame de carbohidrati, dintre care 11 grame sunt fibre, care nu sunt 
digerate de organismul tau. Fibrele nu cresc zaharul din sange, si nu necesita insulina pentru a fi procesata, asa ca din acestea nu ar trebui contorizate ca si 
carbohidrati decat un singur gram per uncie (28 gr.) ceea ce transforma chia intr-un aliment cu continut mic de carbohidrati si un continut ridicat de fibre
Datorita acestor fibre semintele de chia pot absorbi de 10-12 ori greutatea lor in apa, devenind ca un gel de se mareste in stomacul tau (ScienceDirect). 
Teoretic aceasta ar trebui sa mareasca senzatia de satietate, sa scada absorbtia alimentelor si sa te faca sa consumi mai putine calori.
Fibrele de asemena hranesc bacteriile bune din intestine, un lucru important pentru sanatatea ta. Semintele de chia au 40% fibre, asta le face sa fie cea mai
buna sursa de fibre din lume

  sursa:https://ro.wikipedia.org/wiki/Chia

Informații Suplimentare

Informații Suplimentare

Gramaj 1000gr
Product's Review

Scrieți Propria Recenzie

Momentan revizuiți: CHIA 1kg

Etichete Produs

Separați etichetele prin spații. Folosiți ghilimele simple (') pentru fraze.

CMS tab